Man tager vad man haver..


Da vi flyttet inn i nytt hus kjøpte vi ny taklampe til prinsessen sitt rom. Valget falt på en nesten flat glasskuppel i frostet glass, med blanke stjerner på. Men så en vakker dag stod prinsessen med en drikkekopp i hånden som hun plutselig fant ut at hun skulle kaste rett opp.. og rett etterpå regnet det glassbiter..
Lampen var jo montert, så istedenfor å kjøpe en ny lampe bestilte husfrøyen noe som heter metal art, en tynn metalldekor, fra Panduro. I tillegg bestilte jeg noen øyenstikkere i kobberfarge og sort som ble festet til metalldekoren med små magneter.


Prinsessen ble ganske fornøyd hun, så det ble en kjapp og enkel løsning på problemet. Jeg synes nesten denne lampen er enda finere enn den gamle, men jeg skal kjøpe noen mindre lyspærer slik at lyspærene ikke stikke for langt ut.


Idéen til prinsessen sin lampe fikk jeg fra denne fine lampen som jeg kjøpe på Oléas Hus i Fyresdal. Den henger i trappeoppgangen vår og gir et utrolig fint skyggemønster på veggen når det mørkner ute. Vår egen lille versjon av Tord Boontje sin Garland Lamp..

Kommentarer

Populære innlegg