Lindvedske - en kafé med sjel

Rundt tiden jeg begynte på videregående skole begynte jeg også å jevnlig besøke en kafé i Arendal som heter "Det Lindvedske Hus", eller bare Lindvedske.. Selv om kaféen jevnlig har byttet eiere, sist nå nylig, så har de heldigvis alltid beholdt navnet..

Siden jeg ikke drikker kaffe kan jeg kun gå god for te-utvalget, men min mann (som drikker 2-3 kanner kaffe om dagen) skryter mye av kaffen her.. Og hvis du har tenkt å ha deg noe å bite i så smaker kalkun og artisjokk sandwichen nydelig!

Noe av det jeg liker aller best ved denne kaféen er at de jevnlig lar nye kunstnere stille ut sine bilder/fotografier for salg og at de stadig får inn "nye" sjarmerende møbler. Her er det levende lys, rolig musikk og en avslappet stemning. Vår lille prinsesse er veldig glad i lekekassen med byggeklosser i tre og noen godt brukte lekebiler. .

Dette er også én av de få kaféene jeg kan komme til helt alene, drikke en te og lese i et av interørbladene som ligger i bokhylla, og føle meg helt komfortabel med å gå på kafé alene..










Kommentarer

Populære innlegg