Duftposer og lavendel..


Da jeg var liten hadde jeg alltid masse duftposer i klesskapet mitt.. Håndbroderte, med silkesløyfer og lavendel.. (Nei, jeg er ikke født i 1881, men likte gamle tradisjoner allerede da..) Jeg har lenge tenkt på å finne frem brodernålen fra barneskolen og knote ned noe på et stoffstykke for å lage mine egne duftposer, men heldigvis kan man også få kjøpt slike ting ferdig..


Denne duftposen fant jeg hos Oleas Hus i Fyresdal og den passer perfekt på en av skapdørene i gangen, for det kan bli en litt for sterk duft hvis den henger i stua. Men jeg har i det minste plukket og tørket lavendelen selv.. Har du ikke mulighet til å gå i hagen og plukke inn lavendel kunne du i alle fall "i gamle dager" kjøpe lavendel på apoteket. Eller kjøp en lavendelplante og tørk blomstene selv.

Kommentarer

Populære innlegg