Tyrkia!

LARA SUITES, RESORT AND SPA

Etter en ganske lang dag på Gardermoen (takk for den streiken, vektere..), og 4 timer på flyet, kom vi endelig ut av flyplassen i Antalya. Klokken var rundt midnatt, og ungene hadde ikke sovet et sekund på hele flyturen. Merkelig.. Fremme på hotellet får vi beskjed om at vi har fått rom "2200", og etter å ha vandret rundt i gangene en stund skjønner vi til slutt av vi har fått en oppgradering (siden det var vårt 3. besøk dit), og kommer til slutt inn på et fantastisk rom. 2 soverom, 2 bad, kjøkken og stue, terasse noen meter fra bassenget.. Vi legger ut lapp om at vi ønsker frokosten servert på rommet neste morgen, og 01:30 sover både store og små..

Barnebassenget rett ved rommet holdt 28 grader på morgenen, og "badekartemperatur" ut over ettermiddagen. Storesøster insisterte på at hun var en havfrue, og dermed måtte hun være i bassenget hele dagen..

Jeg må innrømme at jeg foretrekker stranden fremfor bassengkanten, men resten av familien min var ikke like entusiastisk..
24-25 grader i havet, deilig havbris, lukten av sjø..

På kveldene var det barnedisko, og Storesøster elsket det!

Da vi var på Lara første gangen hadde de akkurat åpnet, og en kattemor hadde nettopp fått kattunger i en av buskene nede ved stranden. Disse kattene har da i løpet av de siste 6 årene fått flere kattunger, og vi så stadig noen katter som vandret rundt omkring på området. Kattene ble passet på av guest relation, og de ble vaksinert og matet.. Det var til og med et "kattehjem" ved utkanten av området.

Vi prøvde å gå på á la carte restauranter, men etter to forsøk ga vi fullstendig opp. Barnemenyen var ikke laget for et ekstremt kresent barn, merkelig nok.. Heldigvis var bufféen et bedre alternativ, og "fornøyde barn gir fornøyde voksne"..

Lillesøster og Storesøster
Litt trøtte når klokken nærmet seg 19-20..

Vi har vært på barnedisko, og nå er vi veeeeldig klare for å sove!

Men ikke før Storesøster har kjøpt rosa sukkerspinn!

Siste dagen på Lara, og vi vandrer omkring på området mens vi venter på at flyet skal gå klokken 01.

Denne gangen sov begge ungene hele flyturen, men det var to trøtte foreldre som gikk av flyet på Gardermoen klokken 05, til 9 varme grader og regn.. Hurra!

Det er ikke så ille å være hjemme igjen, og nå er det sommer i Arendal!
Denne uken er det Hovefestivalen, og jeg og husbonden mimrer om dengang vi var unge og dro på Roskilde festivalen sammen! Det var tider..