A Room of One's Own

Virginia Woolf snakket "allerede" i 1928 om viktigheten av at kvinner også har et eget rom til å få utfolde sin skapertrang; 
"A room of One's Own". 


Selv om jeg heldigvis ikke sitter i den situasjonen hvor jeg må be min mann om å få et eget rom, skulle jeg gjerne hatt et hus som var stort nok til å romme et atelier. Et rom hvor jeg kunne ha symaskinen stående, malerutstyret parat til ethvert kreativt innslag, og en liten snekkerbenk for de mer "maskuline" prosjektene.. Frem til ungene flytter ut (om cirka 20 år) så får jeg skape mitt eget atelier der hvor jeg finner plass; være seg stuebordet, kontoret, eller kjøkkenet.. 


Heldige Tone Finnanger som har en jobb som krever at hun har et atelier, og heldige meg som får lov til å dele kreativiteten hennes. Da det lå en bokpakke fra Hobbyklubben i postkassen i dag tenkte jeg at det var noe jeg hadde glemt å avbestille, men gleden var da stor når jeg så hvilken bok som lå der! Jeg har allerede sydd mange av hennes julefigurer, så jeg vet at oppskriftene er greie å følge for en søm-amatør som meg..


"Tildas Atelier" var en bok full av sommerfarger og detaljer som kan passe i vårt lille Sørlandshus, og jeg kan ikke vente med å teste ut noen av de nye idéen hennes. Spørsmålet er bare hvor man skal begynne!?
Skal jeg sy et laptop-etui, kakeengler, små kirsebær, fuglebur, hårbøyler, eller de søte strømpetøflene du ser på bildet? 

Kommentarer

Populære innlegg