At tage livet med ro..

                                                          (Fra fjorårets tur til Lofoten)

Jeg ble plutselig 100% sykmeldt for en ukes tid siden, med streng beskjed om å ta livet med ro frem til termin i midten i august.. Babyen har lagt seg til rette litt for tidlig, og magen begynner å jobbe så fort jeg beveger meg fortere enn 5 km i timen. Mulig jeg overdriver (en smule), men det er sannelig ikke lett å stresse helt ned!
 HVORDAN tar man livet med ro?
Man har jo tross alt hus, hage, mann, barn, og dessuten er min erfaring at lærere aldri blir 100% sykmeldt. Jeg har fremdeles oppgaver som skal rettes og karakterer som skal settes..

Jeg googlet "at tage livet med ro", og fikk opp noen forslag til hvordan jeg skal klare dette;
  • Reise til Toscana (Har jeg alltid hatt lyst til)
  • Reise til Bahamas (I wish..)
  • Dra til øya Hvar, Kroatia (Fristende..)
  • Høre på musikk (Joda, men da blir jeg stresset over alt jeg kunne ha gjort i løpe av den tiden jeg bare ligger der og hører på musikk)
  • Faktisk ta ordet "ro" bokstavelig (om enn i en litt annen form) og begynne å ro (men det går kanskje dårlig sammen med det faktum at jeg må ta det fysisk med ro, og roing er vel liiitt slitsomt?)
  • Ta et karbad (absolutt et godt alternativ, og det har jeg allerede fått tips om fra jordmor)
  • Gå på opera (godt alternativ, men er ikke så mange operaforestillinger her for øyeblikket)
  • Dra på togtur (rolig ferieform, men jeg blir alltid togsyk..)
Å legge ut på lange flyturer med en baby i magen er nok kanskje ikke det smarteste, selv om det å komme seg helt vekk fra alt av dårlig samvitttighet og "burde/skulle/måtte" arbeidsoppgaver nok er den eneste måten jeg klarer å slappe totalt av på! Kanskje vi skulle dra på hytta på fjellet noen uker.. Eller ta en kort flytur opp til svigerfars barndomshjem i Lofoten..

Tar gjerne i mot andre tips til hvordan man kan slappe av (med mann, og en aktiv jente på 3 1/2 år)..

Kommentarer

  1. Hei :)
    Ja det er ikke lett å være helt i ro.
    Du får oppholde deg her i blogglandia da må du jo sitte stille ;)
    Ønsker deg en fin dag videre :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive noen ord til meg! Det setter jeg stor pris på :) Ha en fortsatt fin dag!

Populære innlegg