Heklet gulvteppe


Mitt første hekleprosjekt noensinne..
Og jeg er ganske fornøyd med resultatet som nå ligger på soveromsgulvet vårt.
Får jeg dette til, får med andre ord hvem som helst dette til..
Jeg og min mann giftet oss en St.Hans dag i 2007, og vi fikk da blant annet et sengesett i hvitt og blått. 
Etter mange års bruk begynte det å bli lovlig slitent, og da fikk jeg idéen om å gjøre det om til et gulvteppe.
Det har jeg aldri gjort før..
så det kan jeg helt sikkert!
Sitat Pippi 

Ved hjelp fra min kjære mor (som er litt mer bevandret i heklingens magiske verden), fikk jeg startet prosjektet mitt, og noen få kvelder senere kunne jeg legge mitt første hekleprosjekt, og mitt første hjemmelagde gulvteppe, på soveromsgulvet. 
Bryllupsgaven får leve videre i en annen form, og hver morgen blir jeg minnet på at å hekle gulvtepper av oppklippede sengetøy ikke er så vanskelige å lage som jeg hadde trodd.. Nå har jeg startet på teppe nummer to!

For de som ikke har en heklende mamma kan jeg anbefale forklaring og oppskrift, og ikke minst fine bilder, inne på "Huset ved fjorden". Selv om jeg jo må innrømme at mitt gulvteppe mistet litt av glansen sin sammenliknet med hennes teppe.. Jaja.. Neste gang?


One of the gifts me and my husband received at our wedding in 2007 was a bedding set in white and blue. Now the bedding has gotten a new life as our bedside rag rug. For a tutorial in English, check out e.g. Sugar Bee Crafts.

Kommentarer

Populære innlegg