Det snør, det snør..


Det snør, det snør,
tiddeli bom
Det er det det gjør,
tiddeli bom
Nå snør det mye mer enn før,
tiddeli bom og hutte meg tu

Så kaldt det er, 
tiddeli bom
Jeg kjenner det her,
tiddeli bom
Jeg kjenner det på mine tær,
tiddeli bom og huttemeg tu

Har dere hørt versjonen til Anneli Drecker, vokalist i Bell Canto? Den er vel og merke å finne på en barneplate som heter "Tidenes beste barneplate", men den lyder vakkert i mine ører også.. Jeg har aldri hatt et spesielt nært forhold til Ole Brumm, men jeg har tatt meg selv i å nynne på denne sangen når jeg går ute en snøfylt dag..

I dag har jeg ladet opp fredagskvelden med å vaske julekakeboksene og rydde vekk julepynten.. Juletreet er ute av huset, og skal i morgen bli frokostbord for småfuglene, full av meiseboller.
Nå kan jeg trekke pusten, og føle at det nye året kan komme..

Kommentarer

Populære innlegg