NIB Utfordring: Stue!

Vis meg din stue, og jeg skal si deg hvem du er..


Vi liker funksjonalitet og estetikk, møbler laget for å eldes og små gjenstander med sjel.. Det meste i huset vårt er derfor arvet fra besteforeldre og olderforeldre, men også fra andre familiemedlemmer som har fått med seg vår forkjærlighet for "møbler med sjel". Vi jukset litt med sofaen, og kjøpte den på Barbu Interiørhus i Arendal. Laget i eik og lin er den både en fryd for øyet og behagelig å sitte i. Sofabordet var kirsebærfarget og fikk noen strøk med hvitmaling i sommer. Skapet i hjørnet er fra bestemors barndomshjem og har fått noen strøk maling og en ny knott. Det rommer nå noen av prinsessens leker. Gardinene er gamle overlaken kjøpt på nærmeste antikvitetsbutikk. Rullet over en gardinstang og festet med litt hamptau.. Enklere blir det ikke! Og ganske fint å se på også..

I motsatt hjørne har vi satt lenestolen fra svigerfar, sammen med et gammel og vindskjevt bord. Her kommer min kjære Bourgie lampe også til sin rett. Det tok meg litt tid å vende meg til den svarte skinnstolen mot alt det gamle, men nå synes jeg i grunnen at det er litt tøft med stilkræsjet.. Alle bildene vi har i huset maler jeg selv, så de er lette å bytte ut når man går lei av de.. Interiørbladene har fått plass i en kurv under bordet, mens de bladene som oftere blir byttet ut har fått plass i en gammel avisholder jeg kjøpte på bruktbutikk i sommer.

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive noen ord til meg! Det setter jeg stor pris på :) Ha en fortsatt fin dag!

Populære innlegg