Nytt stuebord med noen malingsstrøk

I det vi valgte å kaste ut de to svarte skinnsofaene (barnevennlige) og erstatte de med én sofa i eik og lin (ikke barnevennlig), måtte også det minimalistiske stuebordet byttes ut.. Det koster å forandre interiør, men heldigvis har jeg en bestemor som stadig er på utkikk etter gamle møbler med sjel, så hun tipset oss om et rundt stuebord som støvet ned i garasjen til nevøen hennes.

Slik så altså bordet ut etter at det var vasket.. Det var en slags "perlekant" rundt bordplaten som var løsnet her og der, så den ble fjernet og kanten pusset med gult sandpapir. Etterpå var det bare å gå i gang med pensel og hvitmaling, og etter 4 strøk var vi fornøyde.

Slik ser det ferdige resultatet ut og jeg må si jeg liker det.. Nå er det bare gulvet som ikke passer inn lengre, og vi tenker veldig på å male det også hvitt. Det er et mykt furugulv, 9-10 år gammelt, men fullt av skrap og bulker.. Det blir med andre ord ikke "ødelagt" av å bli malt, men jeg hører allerede protestene komme..

Sofaen ble forresten kjøpt på Barbu Interiørhus i Arendal.. Min drømmebutikk!

Kommentarer

Populære innlegg