Noen ganger er del lov med kopier?

En gang for 5-6 år siden så jeg en lampe (ja, jeg har en greie for lamper) som jeg forelsket meg totalt i.. Den heter Cellula, har Swarowsky-krystaller, og kostet cirka 15 000.. Med andre ord langt over mitt lampebudsjett! Jeg vet ikke engang om den er til salgs i Norge, men den ble designet i 1996 og designerene het Nunzia Carbone & Tiziano Vudafieri..

                             Bildet er lånt av apartmenttherapy.com

Så en vakker dag var denne husfrøyen på en liten butikkrunde og var (helt tilfeldig) innom en lampebutikk; Lampehuset, tror jeg. Og hva henger der? Cellula? Til 1290 kr - på salg!?


Neida.. Lampen heter ikke Cellula, men hva gjør vel det.. Slik ser altså kopien som henger i min spisestue ut? Ser du noen forskjell fra originalen? Men jeg skal ha klare lyspærer neste gang, ikke matte, og jeg ser at én av lyspærene har sagt adjø til verden..

Kommentarer

  1. Heisann.

    Dette var da en alldeles nydelig lampe. Er det lov til å spørre om navnet?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive noen ord til meg! Det setter jeg stor pris på :) Ha en fortsatt fin dag!

Populære innlegg