Farmors makrellmiddag

Da jeg første gangen serverte denne retten til Husbonden bodde vi på Adamstuen i Oslo, og makrellen ble kjøpt på Ica på Bislett.. Jeg husket heldigvis hvordan jeg skulle filetere makrellen (takk, pappa), og Husbonden ble mektig imponert..
Det var nok derfor han fridde til meg...

Denne oppskriften har jeg etter min farmor, og de fleste stusser veldig når jeg nevner kaffe og makrell i samme oppskrift..

Ingredienser

Makrell (hel eller filet)
Ferdig kokt kaffe
Mel
Salt og Pepper
Smør
Rømme
Salat 
Poteter

Oppskrift

Dypp makrellen i kokt kaffe
Rull den deretter i en blanding av mel, salt og pepper


Stek med godt smør


Ha litt kokt kaffe i stekepannen og la syde til det hele er redusert
Ha deretter over rømme og rør godt


Server med salat og rømme


 Og selvsagt med poteter..


Og dermed har man laget min farmors makrellmiddag!
Nyt!

Kommentarer

Populære innlegg