Bursdags"barn"..

Da var jeg blitt 31 år gitt..
Eller "skikkelig 30" som jeg liker å kalle deg..
Dagen ble feiret med blåbær-marsipankake, red velvet muffins, fruktsalat, 
semulepudding med rød saus, og iskrem.. En god miks av gode ting!
Det ble familieselskap ute i solskinnet, 
og bursdagsmammaen sovnet samtidig med ungene på kvelden,
 helt utslitt etter dagens strabaser.. 
Gjett om det var gøy å våkne til oppvasken dagen etter..




Oppskrift

Stiansens "Sørlandsk blaudekage" sukkerbrød

Egg
Sukker
Mel
Bakepulver

Knekk cirka 3-4 egg i et desilitermål
Mål opp like mange desiliter sukker som egg
Pisk til eggedosis
Mål opp like mange desiliter mel som det var egg
Bland i 1 ts bakepulver
Sikt og vend forsiktig inn melet i eggedosisen

Smør en kakeform med godt smør
Ha i mel 
Hell av overskuddsmelet

Ha i kakedeigen

Stek i cirka 35 minutter på 175 grader
(Jeg bruker gjerne en mindre form, 
for å få til en høy kake, 
og da må kaken steke litt lengre enn 35 minutter..)

Jeg har brukt pisket krem og selvplukkede blåbær som fyll.
Pynten på bunnen er laget ved hjelp av en utstikker fra Panduro Hobby. Enkelt, og dekorativt.. 

Nå er det heldigvis ikke noen bursdager jeg må ordne til før i september..
En kakebakepause!
 

Kommentarer

Populære innlegg