Prosjekt skipskisteskap, del 2






Skapet ble ikke helt slik som jeg hadde forestilt meg, men på grunn av kistens stand måtte vi tilpasse og lure det til.. La et tykt stoffstykke (fra omtrekkingen av spisestuestolene) i bunnen av kisten, og la to hvitmalte hjørnelister opp mot kanten. Brukte dekorspiker for å feste både stoffstykket og listene, men manglet én spiker! Typisk.. Vi må også kjøpe et hjul til døren, for den kan bli litt tung å sku på for en 3-4 åring (den er litt rusten i hengslene). Jeg hadde i grunnen tenkt å feste på 2 knagger (reinsdyr) på selve døren, men fant ut at hvis jeg angret meg måtte jeg jo legge alt av dekorpapir på nytt.. Papiret, som er et tykt gavepapir, festet jeg også med dekorspiker.






Syntes jo at det passet bra med dette gavepapiret, da mange av bildene symboliserer "reise". Og er det noe denne skipskisten (trunken) har gjort så er det nettopp det..












Selve skapet er ikke så høyt, så det ble desverre for lite til å huse alle prinsessekjolene. Men ballettskjørtene og sommerfuglvingene fikk i alle fall plass, og da var poden fornøyd. Nå skal hun vise alle som kommer på besøk "noe skikkelig kult" (for det er visst den nye greia å si..), og drar de med opp på rommet hennes for å beundre verket. Godt hun er fornøyd!
Jeg er noen erfaringer rikere, og har absolutt lyst til å gjenta dette prosjektet, men da med en mye større kiste.

Kommentarer

Populære innlegg