Alternativ til vin?

Jeg er kanskje ikke den eneste som må (eller velger å) sitte og nippe til saft eller jus på bryggefestene i sommer, mens de andre koser seg med sprudlevann, iskald øl, og leskende vin.. Er ikke misunnelig i det hele tatt.. Men det jo tross alt verdt det, så lenge man fungerer som en rugemaskin, eller eventuelt melkemaskin.. Da er det fint å finne noen alkoholfrie alternativer, gjerne også noen som både ser bra ut og smaker godt. Alkoholfri vin får man alltids tak i på vinmonopolet, men smaken er så som så, spør du meg..


Sunniva har kommet opp med et alternativ som de kaller "VÅR", og den består av ren, ufiltrert fruktmos, og man kan få smaker som f.eks eple og solbær, eller eple og rabarbra. Den gjør seg både i flaska og i glasset, og smaken er det ingenting å si på!


For de som liker øl (det gjelder ikke undertegnende) har Den Nøgne Ø nettopp produsert et alkoholfritt øl, Free Imperial Stout, som i følge min mann smaker helt nydelig. Den er lett å få tak i rundt Sørlandet, naturlig nok, men man får nok også tak i den på mer velassoterte vinmonopol og puber.


I tillegg kan man jo lage seg noen gode alkoholfrie drinker. På DrikkeGlede kan man finne mange fargerike og fruktige alkoholfrie alternativer for både små og store. Jeg tror jeg skal ta meg en Cool Collins på neste fest, og nyte tanken på at jeg vil være den eneste som våkner uforskammet frisk neste dag (sånn bortsett fra sure oppstøt, hovne ben, og leggkramper da..)!

Kommentarer

Populære innlegg