A proper cup of tea


Jeg liker te, i alle varianter og farger, og jeg liker å drikke te av fine porselenskopper.. i alle fall en gang i blant. Og jeg liker enda bedre å drikke te sammen med mine kjære!

 She is wealthy who sips
a cup of tea with a friend

I kveld blir det te og kjeks (må jeg bake?), og skravling med venninne.  Dagene går så alt for fort, og plutselig har det gått lang tid mellom hver gang man har fått møtt alle sine kjære. Derfor liker jeg i grunnen "mørketiden" (på Sørlandet...), hvor man tenner stearinlys, finner frem porselenskoppene, og baker usunne kjeks.. for neste års bikinisesong er tross alt milevis unna..

Kanskje jeg kan lage Earl Grey cookies? Eller Chai shortbread cookies? Te trenger ikke bare å drikkes, men kan også nytes i bakverk! Sjekk oppskrifter HER.

I'm a little teapot short and stout.
Here is my handle, here is my spout.
When I get all steamed up then I shout.
Tip me over! Pour me out! 

Så kanskje du skal finne frem tekjelen i kveld, de arvede porselenskoppene du aldri tør å bruke, og en pose Earl Grey, om ikke annet. Og invitere en kjær på a proper cup of tea.


I love tea, and I love drinking tea out of a nice porcelain cup, at least once in a while.. But even more, I love drinking tea with a loved one. So go get your teakettle, your nicest china cups, and invite a friend over for tea and talking.

Kommentarer

Populære innlegg