En fugl eller ti på (i) taket..





Hadde ikke denne lampen, La Volière shade fra den franske designeren Mathieu Challières, passet perfekt inn på barnerommet? Lampen finnes i litt ulike størrelser og varianter. Man får de fra rundt 450 Euro, men jeg er ikke sikker på om man får tak i de i Norge. Hvis ikke kan man bestille de fra f.eks theoetcompagnie.com (hvor bildet er lånt fra) eller conranshop.co.uk.
Dette må jo være mulig å få til selv også, ved hjelp av litt utstyr, kreative hender og f.eks Panduro? Man trenger jo i grunnen bare en gammel lampe, litt hønsenetting, limpistol, og det man vil pynte med, være seg fugler eller kanskje sommerfugler? Jeg tror jeg vil lage en lampe med bare hvite fugler, og kanskje jeg kan lage en bunn i lampen hvor det kan ligge et lite fuglerede.. Og kanskje tvinne inn noen grønne blader, eller noen små blomster.. Jeg gleder meg til å komme hjem og teste ut dette!
Da jeg søkte litt på dette, fant jeg en annen blogger som faktisk har laget en slik lampe selv, ved hjelp av en oppskrift fra bladet Kamille (som jeg da ikke har sett..). Sjekk ut Prikkoholiker sin versjon av lampen!

Kommentarer

  1. Lampen er til salgs i butikken ESKE i Oslo. Går forbi den hver dag til jobb og har også tenkt at det må være mulig å lage noe slikt selv. https://www.eskeinterior.no/

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive noen ord til meg! Det setter jeg stor pris på :) Ha en fortsatt fin dag!

Populære innlegg