En smak av sommer



Mange lever kun for penger

Som de faktisk ikke trenger

Jobber både natt og dag

I et evig statusjag

Men hva blir det så igjen

Av det søte liv min venn



Å ligge på et svaberg og bare være til

Og kjenne solen varme i en luft som er så mild

Det er hva jeg kaller en smak

Av honning


Å vite at man ikke har behov for noen ting

Nei bare kjenne gleden for alt som er omkring

Det er hva jeg kaller en smak

Av honning



Kapitalens krokodiller

Stive blikk bak mørke briller

Alt de ser er kun profitt

Og de glefser alt er mitt

Men hva blir det så igjen

Av det søte liv min venn

 
Vandre langs en blomstereng med henne du har kjær

Hvor alt er nytt og duggfriskt etter vennlig regnevær

Det er hva jeg kaller en smak av honning

Å høre at hun hvisker jeg er så glad i deg

Å kysse henne kjærlig der blandt gress og timotei

Det er hva jeg kaller en smak av honning


Mange glemmer det å lytte

For det gir dem ingen nytte

Kjøp og salg" er deres sang

Mammons akkompagnement

Men hva blir det så igjen

Av det søte liv min venn

 

Det er hva jeg kaller en smak av honning

Å lytte til en stemme en stille sommerkveld

Hvor tonen er så fin og myk og varm og sensuell

Det er hva jeg kaller en smak


Av honning

Å kjenne at du lever med alt som du har kjær

Og vite hun du elsker hun sitter der så nær

Det er hva jeg kaller en smak

Av honning



En smak av honning, Av DeLillos


One of my fovourite songs, by a Norwegian band called DeLillos. It is called "A taste of honey", and they sing about all the small things in life that give you "a taste of honey".

Kommentarer

Populære innlegg