Boktips

                             

Jeg har bestilt Isabellas store bok om kjøkkenhagen, og håper å få noen gode tips til hvordan vi på best mulig måte kan bruke tomten til å dyrke både grønt, bær og frukt. Jeg bestilte fra Bokkilden, men ser at den finnes på flere nettbutikker, og sikkert også i flere bokhandler. 

Dette er boken for alle som vil dyrke sine egne krydderurter, grønnsaker og frukttrær, som vil høste bær, poteter og purre - og plukke de vakreste buketter fra sin egen hage. Her får vi inspirasjon og lærer å planlegge en vakker og anvendelig kjøkkenhage. Vi kan følge årets gang måned for måned og lese om planter, økologi, gleder og utfordringer i hagearbeidet. Man kan lage en kopi av bokens hage, eller velge de bedene man ønsker og har plass til. Til innholdet hører en komplett guide med beskrivelser av alle plantene og enkle oppskrifter basert på det man høster i kjøkkenhagen.

Det høres jo helt perfekt ut! Hjemme står nå tomater, chili, stevia og markjordbær i minidrivhuset og koser seg. Og så fort vi har kommet oss hjem igjen fra sykehuset skal vi (dvs min kjære..) få snekret opp kassene vi skal dyrke salat, jordbær, gulrøtter og purre i. 

Andre boktips til en sunn og god mathage:



Jeg vil også anbefale å sjekke ut Agrobup sin hjemmeside for interessant lesning og gode tips når det kommer til økologisk dyrking av grønnsaker o.l. Boken Kjøkkenhage blir anbefalt på denne nettsiden, nettopp fordi den er skrevet med tanke på norskt klima, fra nord til sør. 
Kanskje jeg må kjøpe den boken også....?

Ha en finfin søndag, og pass på dine kjære!





Kommentarer

Populære innlegg