Nytt maleri


Hva gjør man hvis man liker å male, men ikke nødvendigvis synes det er like gøy å betale for å få rammet inn maleriene sine? Eller gjøre alt arbeidet selv.. Jo, da kjøper man et maleri på en brukthandel, til en billig penge (dette kostet 120,-), og maler over det med hvit grunnmaling. Og vips,- et blankt lerret. 

Dette maleriet ble til en fin vårdag for noen uker siden. Jeg satt som vanlig og hadde ingen idé om hva jeg skulle male, men lot bare penselene løpe over lerretet. Og plutselig hadde jeg malt et ansikt, eller i alle fall noe som lignet på et ansikt.. og så kom resten av maleriet av seg selv. Men hva har jeg malt? Det er det store spørsmålet, og til nå har ingen gjettet riktig (selv om de jo nikker som om de er helt enige med meg,- etter at jeg har fortalt dem hva maleriet er ment å forestille)..

Kommentarer

Populære innlegg