Halvblasfemisk poprockkunst?

ART IS ANYTHING YOU CAN GET AWAY WITH
Andy Warhol
 
Så, hva synes man om å ha slike bilder på veggen?
Jeg vet hva min kjære husbond synes, for han har allerede ytret et sterkt ønske om å skaffe oss det bildet av Elvis og få det opp på veggen..
Jeg vet ikke helt om jeg er enig, og ikke nødvendigvis bare fordi bildene kan bli oppfattet som blasfemiske av noen, men fordi jeg ikke helt synes denne typen kunst passer inn i vårt hus. 
Men hvem vet,- man kan jo ombestemme seg..
(Personlig synes jeg bildet av Madonna var tøffest)



 Hvis noen har noen anelse om hvem som har laget én eller begge av disse bildene må dere gjerne gi meg et navn eller en link! Jeg fant bare "kunster ukjent" (artist unknown?)..

Mens vi først er innom popart-sjangeren..
Hillary White er en annen kunster det er verdt å titte innom. Hun tar gamle klassiskere og bytter ut personene med kjente karakterer som Darth Vader og Batman. Tror jeg hadde smilt litt hver dag hvis jeg hadde hatt noen av bildene hennes hengende på veggen!
 

 
Originalen, The Last Supper, er malt av Hans Holbein the Younger i 1524-25, mens kopien, The Best Supper, er malt av Hillary White i nyere tid.
 


Her har hun kopiert Rembrants The Anatomy Lesson of Dr. Nicolaes Tulp fra 1632, og laget sin egen The Anatomy Lesson of Dr.Bird.

Ha en fin (og kunstnerisk?) fredag!

Kommentarer

Populære innlegg