Middagsplan uke 1

Som lektor følger jeg skoleåret, for det meste, 
og med andre ord har høsten, for min del, begynt mandag 13.august..
Og for å få den store hverdagskabalen til å gå opp
må vi gå tilbake til rutinene..
Jepp, jeg er en kontrollfreak..
 
Én av rutinene jeg har er at jeg skriver handleliste hver torsdag,
og tar storhandelen etter jobb hver fredag, før jeg henter Storesøster i barnehagen.
Jeg har i sommer satt opp en middagsliste som går over 6 uker, 
slik at jeg sparer tid på torsdagskveldene. 
Jeg prøver å variere mellom fisk, rødt kjøtt, hvitt kjøtt, og vegetar, 
i tillegg til at jeg må ta hensyn til at middagene skal kunne lages i en travel hverdag,
og også passe for små barn.
(NB: Noen av handlelistene tar noen ganger utgangspunkt i at 
jeg har noen basisingredienser hjemme, slik som krydder o.l.)


Her er listen for uke 1

1
Potet og purresuppe, med godt brød   
Poteter, purre, matfløte, kraft, brød
2
Laks med cashewnøtter og chili, med ris   
Laksefilet, sweet chilisaus, 1 lime, cashewnøtter, ris  
3
Pasta med krepsehaler    
Tagliatelle, krepsehaler, sopp, hakkede tomater, matfløte  
4
Blomkål med bacon og ostesaus    
Blomkål, bacon, baconost, pasta e.l.    
5
Pannekaker    
Egg, mel, melk   
6
Fiskegrateng    
Torsk, blomkål, macaroni, melk, egg, griljermel, poteter, gulrot/råkost 

DESSERT:

Sjokoladepudding med vaniljesaus
Jordbær, eller andre bær, med kremfløte

Flere oppskrifter kommer neste uke!

Kommentarer

  1. Hei! Kom plutselig over den fine bloggen din og legger meg til som følger her hos deg :) Gleder meg til å se mer til deg fremover!
    Ta gjerne turen innom meg hvis du vil, har en fin give away gående om du vil delta ;)
    Ha en fin kveld!
    Klem Camilla

    SvarSlett
  2. Veldig greit med med ferdige middagsplaner. Bare å dra rett hjem, sette igang med middagen og kose seg ! Slippe en ekstra tur på butikken, samtidig som man sparer noen kroner på unødvendig handel ;-) Helt supert!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive noen ord til meg! Det setter jeg stor pris på :) Ha en fortsatt fin dag!

Populære innlegg