Nye gamle rammer

Min kjære husbond hadde faktisk hørt min lille kommentar om "fine rammer" da vi var på "Mitt skattekammer" rett før jul.. Heldige meg!


Eieren av butikken mente at rammene er fra 1700-tallet, men jeg kan liksom ikke helt klare å tro på det. Rammene er tunge og solide, og med en bøybar "fot" bak.
Personene på bildene er ukjente for meg, men jeg har ikke fått skaffet meg de bildene jeg ønsker enda. Jeg har lyst til å få tak i bilder av de tidligere eierene av dette huset, som også er mine tippolderforeldre, men det ser ikke ut til at de tok så mange bilder..




Bakpå bildet av herremannen står det blant annet;
Chr.a.Guldlistefabriks Udsalg, etabl.1876.
Og F.A.Pettersson kan kontaktes på tlf. 1741 :)


Ha en fantastisk fin søndag alle sammen!

Kommentarer

Populære innlegg