Jakten på våren..

Jeg er, som de fleste, lei av is, slaps, snø og kulde.. Jeg hungrer etter lukten av vårblomster og plen som mykes opp av solen.. Og dette har jeg da opplagt sagt noen ganger, for nå har den lille jenta vår på 3,5 år begynt å snakke om hvor mye hun gleder seg til våren!

Husbonden ligger fremdeles på sykehuset, og begynner nå på 4.uken der. Det kommer også til å ta litt tid, så jeg har forklart til den lille poden vår at pappa kommer hjem til våren. Så slipper hun å spør hver dag om han kommer hjem snart.. Så det er kanskje ikke så rart at vi av mange grunner gleder oss til våren!


 For å jukse frem litt vår i huset har jeg handlet en del vårløker som jeg har plantet her og der. Det tar jo bare noen få minutter å plante om, og det krever jo ikke noe mer enn at man "tager vad man haver" hjemme. Det øverste sausenebbet har jeg kjøpt i den lokale bruktbutikken. Det nederste er fra min farmors hus, og det har skår, blitt limt, og har sjel! Jeg gleder meg til å se blomstene springe ut, og få en liten forsmak på våren!

Kommentarer

Populære innlegg