Dreaming of a white..

Nå som alt det røde, grønne og gullbelagte er pakket i esker og lagt på loftet ønsker jeg å fylle huset med lyse farger og naturlige materialer! Her er noe av det som inspirerer meg denne lørdagen i det nye året!


Leaf Lamp, designet av Australieren Peter Schumacher for det svenske merket Green Furniture Sweden.

Lampefoten og grenene er laget av bjørk, og de er kilt sammen uten noen bruk av lim. Bladene er laget av ubleket og stivet ull. Bilder og informasjon er fra Green Furniture Sweden.


En annen designer som jeg synes er verdt å titte innom er Thomas Voorn. Han er blant annet nevnt i siste norske utgaven av Elle Interiør, da med sin tapet "Windswept Winter Wall-paper".


Tapeten har selvsagt ikke "thomasvorn.com" skrevet over det hele.. Voorn er en nederlandsk designer som er inspirert av tørkede blomster og blader. Han har egenhendig plukket, presset og fotografert plantene, for deretter å lage de om til tapeter. De er sarte og nydelige, og minner meg litt om Tord Boontjes blomsterlamper og blomstertekstiler..



Men man kan også ta en tur innom H&M og se på H&M Home. De har blant annet blitt inspirert av naturen og har for eksempel laget nydelige putetrekk til både sofaer og senger.


Prisen er ikke akkurat avskrekkende, 149 kroner, og trekket er i 100% lin.


Ønsker man å bruke organisk bomull kan man ta en tur til drømmeland på denne puten her.. Også fra H&M Home.

Er det flere enn meg som er litt overmett på julegull og glitter? Mulig hvitt er kjedelig (har jeg fått høre), men det roer sjelen.. i alle fall min.. Som et hvitt tegneark eller lerret!

Kommentarer

Populære innlegg